Met Prins Schoonmaakdiensten heb ik een onbezorgd leven.
Zo’n vijftien jaar geleden viel voor Marc Born, Facilitair Manager bij Intergamma, alles op z’n plek. Na problemen met twee andere schoonmaakbedrijven, kwam Tino Prins onaangekondigd langs: kan Prins Schoonmaakdiensten iets voor Intergamma betekenen? De timing bleek perfect. Sindsdien verzorgt Prins Schoonmaakdiensten de dagelijkse schoonmaak en glasbewassing. In dit interview vertelt Marc waarom de samenwerking hem een onbezorgd gevoel geeft.
Sollicitaties bij medewerkers thuis
Van een schoonmaakbedrijf dat kampte met een personeelstekort tot schoonmaakmedewerkers die er vandoor gingen met de beamers, Marc heeft genoeg problemen ondervonden. “Van kleine tot grote problemen, ik heb het allemaal gehad”, vertelt hij. “Normaal gesproken heb ik er niet zoveel mee als mensen onaangekondigd aankloppen, maar vijftien jaar geleden kwam Tino Prins precies op het juiste moment. Hij had een pluche hond bij zich, symbolisch voor betrouwbaarheid. Deze staat nog steeds bij ons! Ik heb daarna contact met ze gezocht en gevraagd hoe snel ze konden beginnen. Wij zaten op dat moment zonder schoonmaakbedrijf, dus wij wilden graag snel schakelen. En dat is super gegaan! Wat mij vanaf het begin vertrouwen gaf, is dat Prins de mensen thuis bezoekt voor een sollicitatiegesprek. Dat heeft voor mij echt een meerwaarde.”
Schoonmaak zichtbaar maken binnen Intergamma
Bij Intergamma werkt dagelijks een team van ongeveer tien schoonmakers. Marc: “Dat clubje is heel hecht en dat merk je in de omgang en samenwerking. Eén keer in de maand wordt er door mensen uit het team gekookt en dat wordt dan bij ons opgegeten. Tevreden personeel levert goede kwaliteit. De samenstelling rouleert ook heel langzaam, je hebt zeker niet steeds andere mensen over de vloer. Iedere dag start er om 9:30 uur een schoonmaker en gedurende de dag wordt de ploeg aangevuld. Er is dus altijd iemand aanwezig. Bij veel bedrijven is het zo dat medewerkers niet weten wie er schoonmaakt, wij hebben dat juist zichtbaar gemaakt. Het is een stukje beleving. Als je ziet wie jouw rommel opruimt, ga je bewuster om met vervuiling. De medewerkers van Prins maken schoon waar het nodig is. Flexplekken worden niet iedere dag gebruikt, dan hoef je er ook niet dagelijks een doek overheen te halen omdat dat in het werkprogramma staat.”
“Prullenbakken die niet leeg zijn, stof op zichtbare plekken… als medewerkers dat zien, komen ze bij mij. Sinds de samenwerking met Prins hoor ik bijna alleen maar positieve berichten en dat is fijn. Het geeft mij een onbezorgd leven!”, vertelt Marc tot slot.
Benieuwd wat Prins Schoonmaakdiensten voor u kan betekenen? Neem dan contact met ons op.