“Prins Schoonmaakdiensten is altijd bereid een stap extra te zetten.”
Al sinds 1971 is Hans van der Pas werkzaam bij Ascom. Eerst als Manager Inkoop en later kwam daar de functie van Facilitair Manager bij. Na zijn pensioen is Hans het facility management voor de organisatie blijven doen, waarbij hij verantwoordelijk is voor het functioneren van de twee geschakelde kantoorpanden in Utrecht. Een belangrijk onderdeel daarvan is de schoonmaak. Hiervoor werkt Hans al zo’n vijftien jaar samen met Prins Schoonmaakdiensten. In dit interview vertelt hij waarom hij Prins met een goed gevoel ook aan anderen aanraadt.
Al jaren een (bijna) vast team van schoonmakers
Ascom is een internationale aanbieder van ICT- en workflowoplossingen voor onder meer de gezondheidszorg en industrie. “In Nederland hebben we twee kantoorpanden naast elkaar waar zo’n 110 mensen werken, waaronder ook flexwerkers”, vertelt Hans. “Deze kantoren worden iedere werkdag schoongemaakt door een team van Prins Schoonmaakdiensten en daarnaast vindt er ieder kwartaal glasbewassing plaats. Wat ik heel prettig vind, is dat we al lange tijd dezelfde schoonmakers hebben. Dat is knap in deze tijd! Van de vier schoonmakers die in het team zitten, zijn er twee die hier al vanaf het begin van de samenwerking zijn en een derde ook al zo’n zeven jaar. In al die jaren heb ik één keer samengewerkt met een ander schoonmaakbedrijf, maar dit beviel helemaal niet. De schoonmakers waren goed, maar de rayonmanager en het contact met de organisatie waren een fiasco. Daarnaast liepen er in de zomer alleen maar uitzendkrachten en kregen we twee man minder dan toegezegd. Na een half jaar zijn we daarom weer teruggegaan naar Prins. Hier zijn de lijnen kort en krijg je altijd snel een reactie.”
Prettige en flexibele samenwerking
Wat Hans het belangrijkste vindt aan de samenwerking, is dat iedereen altijd bereid is om een stapje extra te zetten als dat nodig is. “Zo doen de schoonmakers bijvoorbeeld dagelijks een sluitronde”, licht Hans toe. “Kijken of de ramen dicht zijn en de lampen uit, dat hoeven ze helemaal niet te doen. Ook als er ’s avonds nog iemand aan het werk is in het pand, dan wachten ze even of ze bellen mij. Ze laten het pand nooit onbeheerd achter. Een tijdje geleden is er een waterleiding gesprongen. Dan staan de schoonmakers tot aan hun enkels in het water en helpen ze opruimen. Zonder dat ik dat hoef te vragen gaan ze op zo’n moment pas om tien uur naar huis. Dat is echt een pluspunt.”
Uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal om kwaliteit. Hans: “We willen allemaal een schone werkplek en daar zijn de medewerkers van Ascom ook verantwoordelijk voor. Er is een logboek waarin iedereen opmerkingen kan plaatsen voor de schoonmaak, maar ik spreek onze mensen ook aan op de eigen verantwoordelijkheid. Of ik Prins ook aan anderen zou aanraden? Dat heb ik al gedaan. Wij zijn heel tevreden over Prins, dus ik ga er vanuit dat een ander dat ook is.”
Benieuwd wat Prins Schoonmaakdiensten voor u kan betekenen? Neem dan contact met ons op.